افزایش بازدید - افزایش بازدید و ترافیک سایت شما

javahermarket

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

ر این مقاله قصد داریم بهترین بازی های عرضه شده در سال 2010 را از دیدگاه نویسندگان سایت پردیس گیم مورد بررسی قرار دهیم. توجه داشته باشید که لیست زیر بیانگر نظر نویسندگان این سایت است و هیچ سنخیتی با انتخاب های سایت ها و مجلات دیگر ندارد.


بهترین داستان

Alan Wake
Metal Gear Solid: Peace Walker
Heavy Rain
Mass Effect 2
Red Dead Redemption

حمیدرضا نیکوفر (Alan Wake): امسال سال بزرگی برای بازی های داستان محور بودند که همین دلیلی بر سخت تر شدن انتخاب من برای بهترین داستان شد. Alan Wake تنها بازی ای بود که تعادل درستی بین روایت داستان و گیم پلی ایجاد کرد و از تکنیک های ادبی و استعاره های بسیاری هم بهره برد. داستان AW کم نقص تر از عناوین ذکر شده است.


مجید نوردوست (Red Dead Redemption): این بازی داستان بسیار زیبا و جذابی را روایت می کرد. روایت زندگی در غرب وحشی به همراه اتفاقات مختلفی که در این بازی رخ داد در نوع خود بسیار عالی بودند. RDR از معدود بازی هایی بود که احساسات بازیکنان را به خوبی تحریک می کرد. روند بازی به گونه ای بود که واقعا حدس زدن اتفاقاتی که قرار است در بازی رخ بدهد، مشکل بود. صحنه پایانی بازی اوج شاهکار در زمینه داستان سرایی بود.


بهترین شخصیت

فرانسیس یورک مورگان (Francis York Morgan) از بازی Deadly Premonition
جان مارستون (John Marston) از بازی Red Dead Redemption
آلن ویک (Alan Wake) از بازی Alan Wake
گیبریل بلمونت (Gabriel Belmont) از بازی Castlevania: Lords of Shadow
سم فیشر (Sam Fisher) از بازی Splinter Cell: Conviction

حمیدرضا نیکوفر (Alan Wake): شخصیت آلن ویک از عمق پیچیده ای برخوردار است. او یک قهرمان نیست و انسانی است که ضعف ها و مشکلات انسان های واقعی دوران ما را دارد. مشکلات او در رابطه اش با همسر خود و زود عصبانی شدن، لایه های عمیقی به شخصیت وی بخشیده است.


مجید نوردوست (Gabriel Belmont): گیبریل بلمونت فردی بسیار قوی است که برای رسیدن به هدفش دست به هر کاری می زند. فردی به ظاهر خونسرد و آرام، اما بر خلاف ظاهر، در درونش آشوبی بر پا شده است. عشق تنها چیزی است که او را وادار کرده که وارد چنین ماجرایی شود.


بهترین گرافیک

Castlevania: Lords of Shadow
God of War III
Mass Effect 2
Red Dead Redemption
Heavy Rain

حمیدرضا نیکوفر (God of War III): گرافیک God of War III واقعا نفس گیر بود. بازی ای که مرز بین CG و Real-Time را شکست. هنوز نبردهای بزرگ با Bossهای این بازی را با گرافیک خیره کننده اش از یاد نبرده ام.


مجید نوردوست (Red Dead Redemption): این بازی یک سر و گردن از تمام بازی های Open-World بهتر است. کوچکترین جزئیات در بازی بدون کوچکترین ایراد تکنیکی در بازی دیده می شوند. یک بازی Open-World با چنین گرافیکی نشان می دهد که Rockstar سلطان این سبک است.


بهترین بازی دانلودی

LIMBO
Lara Craft & the Guardian of Light
Super Meat Boy
Monday Night Combat
Pac-Man Championship Edition DX

حمیدرضا نیکوفر (LIMBO): بازی LIMBO خیلی ساده ولی تاثیرگذار بود. اتمسفر عمیق، بدون صدا و تاریک آن به درستی از دنیایی همانند برزخ پرده برداری می کند.


مجید نوردوست (LIMBO): عنوان LIMBO یک بازی بسیار شگفت انگیز بود. یک بازی بسیار ساده که از پیچیدگی خاصی برخوردار نبود. اوج خلاقیت بازی در سیاه و سفید بودن آن است. این بازی تنها با ترکیب دو رنگ و به نمایش در آوردن یک محیط کاملا منحصر به فرد یک تجربه عالی را به بازیکنان انتقال داد.


بهترین موسیقی

God of War III
Red Dead Redemption
Heavy Rain
Halo: Reach
Castlevania: Lords of Shadow

حمیدرضا نیکوفر (Castlevania: Lords of Shadow): قطعات به یاد ماندنی Lords of Shadow همانند احساسی زیبا و رایحه ای خوش بر پیکره این تابلوی نقاشی بود. موسیقی این بازی در کنار فضاسازی های خیره کننده آن دنیای تاریک و عمیقی را به ما نشان می دهد.


مجید نوردوست (Heavy Rain): انتخاب بهترین موسیقی کار چندان آسانی نبود. تمام بازی های نام برده شده از موسیقی های فوق العاده زیبایی بهره می برند که بازیکنان را در فضای بازی غرق می کنند. اما به نظر من موسیقی بازی Heavy Rain یک حال و هوای دیگر داشت. موسیقی هنگام ترکیب شدن با صحنه های بازی احساسی را به بازیکن منتقل می کرد که بیان آن بسیار مشکل است.


بهترین صداگذاری شخصیت (مرد)

سم ورثینگتون (Sam Worthington) به جای شخصیت الکس میسون (Alex Mason) در بازی Call of Duty: Black Ops
راب ویثاف (Rob Wiethoff) به جای شخصیت جان مارستون (John Marston) در بازی Red Dead Redemption
اندی سرکیس (Andy Serkis) به جای شخصیت Monkey در بازی Enslaved: Odyssey to the West
متیو پورتا (Mathew Poretta) به جای شخصیت آلن ویک (Alan Wake) در بازی Alan Wake
مارتین شین (Martin Sheen) به جای شخصیت Illusiveman در بازی Mass Effect 2

حمیدرضا نیکوفر (Sam Worthington): صداگذاری سم ورثینگتون در Black Ops خیره کننده بود. فریادهای او دقیقا حس حضور در دل یک جنگ بزرگ را انتقال می داد. سردرگمی و احساس نا امنی را می توانید در اعماق صدای او بشنوید.


مجید نوردوست (Martin Sheen): شخصیت مرموز بازی Mass Effect 2، فردی که در این بازی نقش بسیار مهمی را ایفا کرد. اما جذابیت این شخصیت بیشتر مدیون صداگذار آن آقای مارتین شین بود. او صداگذاری بسیار خوبی روی این شخصیت انجام داد و Illusiveman را به یکی از مرموزترین شخصیت های موجود در بازی های کامپیوتری تا این لحظه تبدیل کرده است.


بهترین صداگذاری شخصیت (زن)

سوفیا مارزوچی (Sophia Marzocchi) به جای شخصیت آبیگیل مارستون (Abigail Marston) در بازی Red Dead Redemption
جودی بیچر (Judi Beecher) به جای شخصیت مدیسون پیج (Madison Paige) در بازی Heavy Rain
لیندا هانت (Linda Hunt) به عنوان روای در بازی God of War III
هلنا تیلور (Hellena Taylor) به جای شخصیت بایونتا (Bayonetta) در بازی Bayonetta
وونه استراهوسکی (Yvonne Strahovski) به جای شخصیت میراندا لاسون (Miranda Lawson) در بازی Mass Effect 2

حمیدرضا نیکوفر (Linda Hunt): یکی از جذابیت های سری God of War کلام شیوای راوی داستان، یعنی خانم لیندا هانت است که با صدای گرم خود دقیقا حس افسانه ای بودن و حماسه این سری را در کنار موسیقی آن بیان می کند.


مجید نوردوست (Yvonne Strahovski): بازی Mass Effect 2 از معدود عناوینی است که در آن شخصیت ها و صداگذاران بسیار زیادی حضور داشتند. اما هر کدام از این شخصیت ها به قدری خوب در بازی قرار گرفتند که بازی را دچار چنددستگی نکردند. یکی از آن ها که از شخصیت های اصلی بازی هم به حساب می آید، میراندا همراه همیشگی کاپیتان شپارد (Shepard) بود. او به عنوان یک شخصیت جدید در بازی نقش مهمی را ایفا کرد. همچنین خانم استراهوسکی با صداگذاری بسیار خوب روی این شخصیت، او را به یکی از تاثیر گذارترین افراد در این بازی تبدیل کرد.


بهترین بازی چندنفره

Halo: Reach
Battlefield: Bad Company 2
Call of Duty: Black Ops
Need for Speed: Hot Pursuit
StarCraft II: Wings of Liberty

حمیدرضا نیکوفر (Battlefield: Bad Company 2): نکته برتر Bad Company 2 نداشتن ضعف های بخش چندنفره Call of Duty بود. فیزیک خیره کننده در کنار Mapهای بزرگ و متنوع به معنای واقعی جنگی چندنفره را به ارمغان می آورد.


مجید نوردوست (Halo: Reach): یکی از محبوب ترین سری بازی های Xbox 360 که تمام نسخه های آن شبکه Xbox Live را به تصرف خود در آورده اند. بخش چندنفره این بازی به قدری محبوب، زیبا و هیجان انگیز است که بازیکنان زیادی را مجذوب خود کرده است. وجود حالت های جذاب و نقشه های متعدد از جمله نکات منحصر به فرد این بازی است.


بهترین بازی اکشن-ماجراجویی

Assassin’s Creed: Brotherhood
Castlevania: Lords of Shadow
God of War III
Red Dead Redemption
Enslaved: Odyssey to the West

حمیدرضا نیکوفر (Castlevania: Lords of Shadow): نزدیک به 20 ساعت گیم پلی با بازی ای که تعداد محیط ها و دشمنانش فراتر از حد معمول است و داستان آن شما را تا آخرین لحظه به همراه خود می کشد و گرافیک آن چه از لحاظ فنی و چه از نظر هنری یک شاهکار است، مسلما یکی از بهترین تجربه های من در امسال بود.


مجید نوردوست (Castlevania: Lords of Shadow): به شخصه هیچ وقت فکر نمی کردم که این بازی اینگونه باشد.  Lords of Shadowیک بازی بسیار زیبا بود که ساعت ها شما را درگیر خود می کرد. وجود محیط های متعدد و بسیار زیبا و دشمنان بسیار متنوع از جمله نکات بسیار قوی این بازی بود. این بازی یک تجربه بسیار خوب در بین بازی های این سبک به شمار می رود.


بهترین بازی اکشن اول-شخص

Call of Duty: Black Ops
Halo: Reach
Battlefield: Bad Company 2
Metro 2033
BioShock 2

حمیدرضا نیکوفر (Battlefield: Bad Company 2): هنوز شوخی های جوخه Bad را فراموش نکرده ام. شخصیت های بامزه در کنار اکشنی نفس گیر خیلی لذت بخش تر از هر Call of Duty برای من بود.


مجید نوردوست (Call of Duty: Black Ops): درست است که سری بازی های Call of Duty در این چند سال روی یک روند یکنواخت افتاده اند، اما همچنان دارای یک گیم پلی نفس گیر، زیبا و بسیار عالی هستند. روند داستانی این نسخه در مقایسه با نسخه های قبلی بسیار بهتر بود. همچنین صحنه های سینمایی این بازی هر بازیکنی را به وجد می آورد.


بهترین بازی نقش آفرینی

Fallout: New Vegas
Mass Effect 2
Fable III
Final Fantasy XIII
Resonance of Fate

حمیدرضا نیکوفر (Fallout: New Vegas): در وصف New Vegas می توانم بگویم که این بازی یک هیولا بود. هیولایی که هر چیزی که فکرش را بکنید درون خود داشت. بازی از لحاظ RPG بودن، نسبت به نسخه سوم پیشرفت بسیاری داشت و ساعت ها و هفته ها شما را سرگرم خود می کرد.


مجید نوردوست (Mass Effect 2): بازی Mass Effect 2 ترکیب خوبی از یک بازی نقش آفرینی و اکشن بود. المان های نقش آفرینی به خوبی در بازی قرار گرفته بودند و باعث شده بودند که اکشن بازی بسیار هیجان انگیزتر شود. داستان تغییر پذیر و انتخاب های گوناگون باعث شد این بازی ارزش بسیاری برای دوباره بازی کردن به دست بیاورد.


بهترین بازی استراتژی

Civilization V
StarCraft II: Wings of Liberty
R.U.S.E

حمیدرضا نیکوفر (Civilization V): همیشه سفر به تمدن های گذشته و بازی با سیاست برایم در سری Civilization لذت بخش بوده است. در نسخه پنجم تمدن ها و جزئیات بیشتری به بازی اضافه شده اند.


مجید نوردوست (StarCraft II: Wings of Liberty): کمپانی Blizzard با ساخت StarCraft II همه طرفداران این سری از بازی ها را خوشحال کرد، چرا که بازی آنقدر خوش ساخت بود که ارزش این همه انتظار را داشته باشد. این بازی استانداردهای جدیدی به بازی های استراتژی اضافه کرد.


بهترین بازی رانندگی
 
Gran Turismo 5
Need for Speed: Hot Pursuit
Split/Second
F1 2010
Blur

حمیدرضا نیکوفر (Gran Turismo 5): یک بسته کامل از هر چیزی که از رانندگی می خواهید. گرافیک خیره کننده در کنار مسابقات و ماشین های فروان مثل بهشتی برای هر علاقه مند به دنیای ماشین است.


مجید نوردوست (Need for Speed: Hot Pursuit): نسخه جدید سری بازی های NFS واقعا جان دوباره ای به این سری از بازی ها بخشید. این بازی با الهام گرفتن از المان های موفقیت آمیز نسخه های گذشته توانست خودی نشان دهد و ثابت کند که NFS همچنان سلطان بازی های رانندگی Arcade است.


بهترین بازی ورزشی


FIFA 11
NHL 11
NBA 2K11
UFC Undisputed 2010
Madden 11

حمیدرضا نیکوفر (FIFA 11): نسخه یازدهم FIFA همانند همیشه جذاب و لذت بخش بود. این بار مشکلات قبل هم برطرف شد و دوباره تجربه ای لذت بخش را برای فوتبال دوستان خلق کرد.


مجید نوردوست (FIFA 11): شرکت EA با عرضه FIFA 11 نشان داد که هنوز هم بهترین شبیه ساز بازی فوتبال را خلق می کند. این بازی هر چیزی که  طرفداران می خواستند را در بر داشت.


بهترین بازی PSP

God of War: Ghost of Sparta
Metal Gear Solid: Peace Walker
Valkyria Chronicles II
Silent Hill: Shattered Memories
Kingdom Hearts: Birth by Sleep

حمیدرضا نیکوفر (Metal Gear Solid: Peace Walker): هر لحظه که Peace Walker را بازی می کردم، نمی توانستم باور کنم مشغول انجام یک بازی PSP هستم. نه تنها گرافیک خیره کننده باعث این موضوع می شد، بلکه گیم پلی طولانی در کنار داستانی به شدت جذاب یکی از بهترین عناوین Metal Gear Solid را خلق کرده بود.


مجید نوردوست (God of War: Ghost of Sparta): دوباره دیدن کریتوس (Kratos) پس از GOW III روی PSP جای خوشحالی داشت. این نسخه واقعا فراتر از انتظار بود و فصل جدیدی را در بین بازی های PSP آغاز کرد.


بهترین بازی Xbox 360

Halo: Reach
Alan Wake
Mass Effect 2
Splinter Cell: Conviction
Red Dead Redemption

حمیدرضا نیکوفر (Mass Effect 2): این بازی جزو اولین بازی های سال 2010 بود و آنچنان قوی بود که به نظر من هیچ عنوانی در طول یکسال نتوانست به آن برسد. عنوانی کامل از هر لحاظ.


مجید نوردوست (Red Dead Redemption): امسال سال خوبی برای کنسول Xbox 360 بود. بازی های زیاد بسیار خوبی عرضه شدند، اما در بین آن ها Red Dead Redemption واقعا شاهکاری بی مثال بود.


بهترین بازی PS3

Heavy Rain
God of War III
Gran Turismo 5
Red dead Redemption
Call of Duty: Black Ops

حمیدرضا نیکوفر (Heavy Rain): دیوید کیج (David Cage) مرزهای کلیشه را شکست و دنیای بازی ها را به مرحله ای جدیدتر برد. این نقل مکان نه تنها دارای افت کیفیت از قسمت های دیگر نبود، بلکه استانداردهای جدیدی برای بخش گرافیک و داستان سرایی آفرید.


مجید نوردوست (God of War III): همه ما منتظر بودیم تا ببینیم که سرانجام مبارزه کریتوس (Kratos) با خدایان چه می شود. آن چیزی که در بازی مشاهده کردیم، واقعا زیبا و دیدنی بود. یک تجربه بسیار عالی در بین تمام بازی های Hack and Slash که بازیکنان را پای کنسول میخکوب می کرد.


بهترین بازی PC

StarCraft II: Wings of Liberty
World of WarCraft: Cataclysm
BioShock 2
Civilization V
Battlefield: Bad Company 2

حمیدرضا نیکوفر (BioShock 2): شاید یک سال عقب بودن BioShock 2 دلیلی بر فراموشی این بازی شد، ولی BioShock 2 واقعا یک بازی به یاد ماندنی است که توانسته تا حد زیادی به شاهکار قبلی نزدیک شود.


مجید نوردوست (StarCraft II: Wings of Liberty): شاید بازی های چندان چشمگیری برای PC عرضه نمی شوند، اما Blizzard نشان داد که PC می تواند بازی هایی با کیفیت StarCraft II داشته باشد. StarCraftII علاوه بر اینکه یک تجربه خوب در بین بازی های استراتژی بود، نشان داد که هنوز کمتر بازی ای می تواند به این اندازه خوش ساخت باشد.


بهترین استودیوی بازیسازی
 
BioWare برای بازی Mass Effect 2
Rockstar San Diego برای بازی Red Dead Redemption
Sony Santa Monica برای بازی God of War III
Quantic Dream برای بازی Heavy Rain
Mercury Steam برای بازی Castlevania: Lords of Shadow

حمیدرضا نیکوفر (Sony Santa Monica): کار تیمی این استودیو تحسین آمیز است. همه در این استودیو فکر ارتقاء بازی از هر لحاظ هستند. نتیجه گرافیک، داستان و گیم پلی بسیار جذاب بود.

مجید نوردوست (Mercury Steam): استودیوی بازیسازی Mercury Steam که تا قبل از این بازیClive Barker’s Jericho  را در کارنامه خود داشت، با عرضه Castlevania: Lords of Shadow نشان داد که واقعا استعداد زیادی در زمینه بازیسازی دارد. البته همکاری های استودیوی Kojima Productions در ساخت این بازی به آن ها کمک زیادی کرد، اما مطمئنا بخش عمده کار توسط Mercury Steam صورت گرفت. واقعا این بازی برای این استودیو یک پیشرفت بسیار خوب است.


بهترین بازیساز
 
دیوید کاکس (David Cox) برای Castlevania: Lords of Shadow
هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) برای بازی MGS: Peace Walker
استیگ آسموسن (Stig Asmussen) برای God of War III
دیوید کیج (David Cage) برای بازی Heavy Rain
مکس بلند (Max Meland) برای بازی Splinter Cell: Conviction

حمیدرضا نیکوفر (David Cage): امسال دیوید کیج دگرگونی عظیمی در صنعت بازی ایجاد کرد. فروش بالای Heavy Rain در کنار نقدهای مثبت این بازی، نشان می دهد که او فردی با سواد چه در صنعت بازی و چه در صنعت سینما است.


مجید نوردوست (Max Beland): نسخه پنجم سری بازی های Splinter Cell تغییرات زیادی نسبت به شماره های قبلی داشت. اما نحوه کارگردانی، روایت بازی و اضافه شدن امکانات جدید به گونه ای بود که بازی هم یک تجربه جدید بود و هم حال و هوای نسخه های گذشته را داشت. مکس بلند کارگردان بازی این اثر را به گونه ای خلق کرد که هم بازیکنان قدیمی از آن راضی باشند و هم بازیکنانی که تازه به جمع بازیکنان این بازی پیوستند.


بهترین بازی موزیکال

Rock Band 3
DJ Hero 2
Dance Central
Guitar Hero: Warriors of Rock
Def Jam: Rapstar

حمیدرضا نیکوفر (Def Jam: Rapstar): بر خلاف دیگر بازی های سبک موسیقی که تقلیدی از هم هستند، Def Jam: Rapstar یک نوآوری شگرف در این سبک بود.


مجید نوردوست (Rock Band 3): استودیوی بازیسازی Harmonix بار دیگر نشان داد که می تواند بهترین بازی را در سبک موسیقی بسازد و دیگر دوران سری بازی های Guitar Hero به پایان رسیده و اکنون زمان نوآوری و خلاقیت در این سبک فرا رسیده است.


بهترین بازی سال
 
Mass Effect 2
God of War III
Red Dead Redemption
Heavy Rain
Halo: Reach

حمیدرضا نیکوفر (Mass Effect 2): داستانی باور نکردنی با دیالوگ هایی بسیار منطقی، گرافیک خیره کننده که زیباترین تصویر را از کهکشان نشان می دهد، در کنار لیست بزرگ صداگذاران معروف و آهنگ های به یاد ماندنی بدون شک Mass Effect 2 را برای من بهترین بازی سال می کند.


مجید نوردوست (Red Dead Redemption): همان طور که گفتم، Red Dead Redemption یک تحول عظیم در بین بازی های Open-World بود. این بازی هر چیزی که یک بازی در این سبک به آن احتیاج داشت را در اختیار بازیکنان قرار داد. گرافیک خیره کنند، گیم پلی بدون نقص و روان، موسیقی بسیار خوب و داستانی بسیار درگیر کننده از عوامل موفقیت این بازی بودند.


نوشته شده در  یکشنبه 89/10/5ساعت  4:6 عصر  توسط javad 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
Max Payne 3 ، شما را به 6 ماه صبر دعوت میکند .
Max Payne 3 ، شما را به 6 ماه صبر دعوت میکند .
پلیاستیشن3 جدید؛ کموزن، پرحجم
نسخه 360 بازی Battlefield دارای یک ویژگی متفاوت؟!
[عناوین آرشیوشده]

افزایش بازدید - افزایش بازدید و ترافیک سایت شما Google Analytics Alternative Google Analytics Alternative