افزایش بازدید - افزایش بازدید و ترافیک سایت شما

javahermarket

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

ی از بازی هایی که به خوبی مغز مخاطبانش را یک تکان اساسی می داد و ساعت ها آن ها را درگیر فکر کردن برای حل معماهای خود می کرد، بازی ای به نام echochrome بود که از سوی Sony روی شبکه PSN قرار گرفت. این بازی یک اثر بسیار خلاقانه و زیبا بود که هم بسیار ساده و هم روند

یکی از بازی هایی که به خوبی مغز مخاطبانش را یک تکان اساسی می داد و ساعت ها آن ها را درگیر فکر کردن برای حل معماهای خود می کرد، بازی ای به نام echochrome بود که از سوی Sony روی شبکه PSN قرار گرفت. این بازی یک اثر بسیار خلاقانه و زیبا بود که هم بسیار ساده و هم روند بسیار سختی داشت. حال نسخه دوم این بازی عرضه شده و باز هم بازیکنان را به یک چالش تازه دعوت می کند.

بسیار سختی داشت. حال نسخه دوم این بازی عرضه شده و باز هم بازیکنان را به یک چالش تازه دعوت می کند.

echochrome II از آن دسته از بازی هایی است که نیازی به داستان ندارد. بازی شامل معماهای مختلف می شود و شما باید آن ها را حل کنید. داستان در این بازی کاملا بی معنی است و این تنها سایه و نور هستند که بازیکنان را درگیر بازی می کنند. بازی به گونه ای است که به هیچ عنوان فقدان داستان در بازی احساس نخواهید کرد و حتی از خود سوال هم نمی کنید که داستان بازی چه چیزی است. بازی آنقدر واضح است که نیازی به پیچیدگی های داستانی در آن نیست.

گرافیک


گرافیک بازی در مقایسه با نسخه قبل تفاوت چندانی نکرده، اما دست نخورده هم باقی نمانده است. محیط بازی در این شماره سه بعدی تر از نسخه قبل است و اشیاء درون بازی کاملا سه بعدی طراحی شده اند. نور و سایه در بازی بسیار خوب طراحی شده اند. چرا که این دو قسمت از جمله بخش های بسیار مهم بازی به حساب می آیند. بازی به صورت سیاه و سفید طراحی شده و تنوع رنگی کمی در بازی وجود دارد. البته در منوهای بازی شاهد زنگ بندی بهتری هستیم.

موسیقی/صداگذاری


موسیقی بازی بسیار زیبا و آرامش بخش است و همان حال و هوای نسخه قبلی را دارد. موسیقی به صورتی در بازی قرار گرفته که بازیکنان امکان تمرکز کردن روی بازی را دارند و موسیقی باعث حواس پرتی نمی شود. شخصیت بازی هم که از صداگذاری خاصی برخوردار نیست و فقط صدای راه رفتن خوبی برای آن به کار رفته است و کاملا مشخص می شود که او در حال راه رفتن است. در کل بازی چون بسیار ساده طراحی شده، از افکت های صوتی خاصی هم بهره نمی برد.

گیم پلی


گیم پلی در این نسخه دست خوش تغییرات خوبی بوده است. اشیائی در هر مرحله طراحی شده اند که سایه آن ها روی دیوار افتاده است. منبع نوری که در بازی قرار دارد به وسیله بازیکن کنترل می شود. بازیکن باید با تغییر زوایه تابش نور، شکل سایه هایی که روی دیوار نقش می بندند را عوض کند تا مسیر حرکت شخصیت بازی به نقطه مورد نظر هموار شود. بازی به همین صورت شروع می شود. معماهای ابتدایی بازی بسیار ساده هستند و بیشتر شما را به ادامه بازی تشویق می کنند. رفته رفته بازی معماهای پیچیده تری را پیش روی شما قرار می دهد. برخی از معماهای بازی به اندازه ای سخت می شوند که مدت زمان بسیار زیادی را به خودشان اختصاص می دهند. البته این سبک از بازی ها برای بازیکنانی جذاب هستند که علاقه زیادی به سبک معمایی دارند. کنترل بازی هم با کنترلر معمولی PS3 و هم با کنترلر Move قابل بازی است. بیشتر جذابیت بازی به این است که این عنوان را با کنترلر Move بازی کنید. اگر با Move بازی را انجام دهید، این کنترلر نقش منبع نور را در بازی ایفا می کند. همانند یک چراغ قوه می توانید جهت نور را به راحتی با Move تغییر دهید. استفاده از Move باعث شده هم بازی جذاب تر شود، هم سرعت عمل بیشتری در تغییر سایه ها به دست بیاورید. به نظر من استفاده از این کنترلر یک امتیاز بسیار خوب برای حل معماهای بازی به شمار می رود. چرا که Move روند حل معماهای بازی را کمی آسان تر کرده است. بازی به صورتی است که بازیکنان باید مراحل بازی را به پایان برسانند تا مراحل جدید برای آن ها باز شوند و بتوانند بازی را ادامه دهند. همچنین حل معماها در این بازی تنها به یک صورت نیست و بازیکنان می توانند با روش های دیگر هم مرحله ها را به اتمام برسانند. البته از نقاط ضعف بازی در قسمت گیم پلی این است که اکثر معماهای بازی با کمی تغییر در نسخه قبلی هم وجود داشتند و روش حل کردن آن ها هم نسبت به نسخه گذشته تغییر چندانی نکرده است. اگر این بازی را در مقایسه با نسخه قبلی قرار دهیم، شاهد تغییرات در محیط بازی و کمی تغییردر گیم پلی بازی هستیم.

نتیجه گیری

بازی echochrome II یک بازی معمایی بسیار زیبا و خلاقانه است که ساعت ها شما را درگیر معماهای خود می کند. معماهایی که شاید در برخی موارد باعث مختل شدن محاسبات مغز هم بشوند! این بازی را می توان جزو یکی از عنوان های خوب در زمینه بازی های Arcade دانست. کنترلر Move در این بازی نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است و شاید یکی از عواملی باشد که گیم پلی این بازی را برای بازیکنان جذاب می کند. این بازی 15 دلاری می تواند در بین آرشیو بازی های PSN شما جای داشته باشد.

 


نوشته شده در  چهارشنبه 89/10/8ساعت  4:41 عصر  توسط javad 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
Max Payne 3 ، شما را به 6 ماه صبر دعوت میکند .
Max Payne 3 ، شما را به 6 ماه صبر دعوت میکند .
پلیاستیشن3 جدید؛ کموزن، پرحجم
نسخه 360 بازی Battlefield دارای یک ویژگی متفاوت؟!
[عناوین آرشیوشده]

افزایش بازدید - افزایش بازدید و ترافیک سایت شما Google Analytics Alternative Google Analytics Alternative