افزایش بازدید - افزایش بازدید و ترافیک سایت شما

javahermarket

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ن لوین (Ken Levine) فردی بسیار خلاق است، چون در دنباله بازی خود به همه چیز رنگ و رویی تازه داده است. او به جای این که از نام BioShock دوباره استفاده کند و باز هم به رپچر (Rapture) بازگردد، در کمال تعجب به طور کلی دنیای خود را تغییر می دهد و چیزی نو خلق می کند. لوین بازی را از اعماق دریا به بالاترین نقطه آسمان که کلمبیا (Columbia) نام دارد، می برد. این تغییر فقط در قالب جلوه بصری نیست و بازی از هر لحاظ تغییراتی وسیعی داشته است. سوالی که پیش می آید، این است که چرا اصلاً نام بازی همچنان BioShock مانده است؟ لوین در جواب این سوال می گوید: "فکر می کنم تغییر فیزیکی یک محیط باعث نمی شود که دیگر آن بازی BioShock نباشد. تم های خیلی بیشتری هستند که این بازی را تعریف می کنند. این یک BioShock است، همانند این که یک Call of Duty یک Call of Duty و یا Zelda یک بازی Zelda است. در حقیقت کاری که در قالب گیم پلی انجام می دهید و اینکه چقدر با جزئیات و واقعی بازی را طراحی کنید، مهم هستند. حقیقت BioShock این است که در یک دست اسلحه دارید و در دست دیگر قدرت های دیگر و کنترل این قدرت ها برای تغییر در محیط بدنه اصلی BioShock است". Infinite روی کاغذ متفاوت به نظر می رسد، ولی در عمل بازی همان DNA را دارد که خیلی عمیق تر و کامل تر شده است. آن ها نکات منفی را به طور کلی حذف کرده اند و نکات مثبت را به شدت ارتقاء داده اند که در بعضی مواقع حتی می توان کلمه S را از سبک FPS آن حذف کرد.

لوین می گوید: "چیزی که سبک BioShock را در این قسمت جالب می کند، این است که Infinite یک بازی چالش بر انگیز خواهد بود. وقتی روی اولین BioShock کار می کردیم، یکی از بزرگترین چالش هایی که می خواستیم در بازی باشد، این بود که بازیکن با یک Big Daddy روبرو شود. واکنش اولیه تسترها این بود که آن ها سریعاً شروع به تیراندازی می کردند. طبیعی بود، چون در یک بازی FPS وقتی کسی را می بینید سریع شروع به تیراندازی می کنید. ما باید کاری می کردیم که بازیکن سریعاً به Big Daddyها شلیک نکند. ما تمام این کارها را کردیم تا به بازیکن بگوییم همیشه راه های دیگری برای گذشتن از موانع و مشکلات وجود دارد. با این حال باید BioShock: Infinite هوش مصنوعی بسیار وسیعی داشته باشد و این طور هم هست. هوش مصنوعی در بازی به طور متفاوت عمل می کند. بعضی اوقات دشمنان اصلاً به شما حمله نمی کنند و بعضی اوقات صبر می کنند تا فرصتی خوب برای حمله کردن به شما پیدا کنند. برای مثال وارد یک کافه می شوید و آدم های مختلفی را آنجا می بینید. شما به این فکر می افتید که چه اتفاقی باعث عصبانی شدن آن ها خواهد شد. شاید هیچ چیزی باعث این موضوع نشود، مگر اینکه اسلحه خود را بیرون بیاورید و شروع به تیراندازی کنید، مثل اینکه در زندگی شخصیتان به خانه بازگردید و به این فکر باشید چه کاری ممکن است اعضای خانواده را به خنده درآورد و اینکه حتی آن ها هم چیزی بامزه به شما بگویند".

کمی گیج شدید؟ این عادت لوین است که با چنین ایده هایی هدفی درست انتخاب می کند و کار خود را به بهترین نحو انجام می دهد. لوین ادامه می دهد: "بعضی از مردم از من می پرسند چطور باید بفهمیم دشمنان در چه حالت به ما حمله می کنند؟ من می گویم جالب است، چون شما نخواهید فهمید. این ها موضوعاتی هستند که طی تجربه به دست خواهید آورد که حتی چطور می شود یک دشمن را تبدیل به دوست کرد و یا برعکس. این قاعده بازی به هوش مصنوعی بستگی دارد، مثلا گروه هایی پیدا کنید که با هم مشکل دارند و با ایجاد نزاع بین آن ها سود ببرید. کارهای خیلی بامزه ای می توانید انجام دهید که ما در BioShock انجام داده ایم". بر خلاف BioShock، اینبار Infinite یک نمایش تک نفره نیست و بر اساس گفته های لوین حتی ممکن است الیزابت (Elizabeth) خیلی مهم تر از خود شما باشد. این یک امر کلیدی است، چون او در هر حالتی سعی دارد جان شما را نجات دهد، ولی این موضوع هم بهایی دارد. لوین می گوید: "موقعیت های زیادی هستند که در آن ها الیزابت به شما پیشنهاد فرصت هایی متفاوت می دهد و شما باید از این فرصت ها به خوبی استفاده کنید و یا اصلاً می توانید آن ها را نادیده بگیرید. در بازی شما باید به خوبی تفکر کنید، چون او قدرتی بی پایان ندارد. این موضوع خیلی جالب است. او یکی از مهم ترین ابزار روایت داستان است و در حقیقت یکی دیگر از قدرت های شما در بازی به شمار می رود.

لوین می گوید: "کار سخت این بود که چطور حس وصل بودن و وابسته بودن به الیزابت را در بازیکن ها ایجاد کنیم. کاری که ما کردیم، ایجاد رابطه ای داینامیک تر بین آن ها بود که در نمایش بعد بازی آن را خواهید دید. در بازی در مدت کوتاهی به هم وابسته بودن را حس می کنید و حتی ما لحظاتی خلق کرده ایم که شما باید خود را برای هم فدا کنید و این چیزی است که بازی را سخت تر می کند. وقتی کسی خود را برای شما قربانی می کند، حس وصف ناپذیری خواهید داشت و مثل این است که عاشق دکتر خود شوید و بدانید در موقعیت سخت پیش شما خواهد بود و شما را درمان خواهد کرد. رابطه الیزابت با بوکر (Booker) خیلی قوی است و البته پر از خنده و خوشی هم نیست و اتفاقاً آن ها سخت ترین دوران زندگی خود را پیش رو دارند و تنها خودشان هستند که برای هم اهمیت قائل هستند. ما به زندگی خودمان نگاه می کنیم و مشاهده می کنیم که چه مشکلاتی داریم. مریضی و بی پولی مشکلاتی هستند که ما داشته ایم و در این شرایط همیشه کسی در کنار ما بوده است. ما سعی می کنیم از این روابط برای بازی الهام بگیریم". Infinite بازی ای است که بیشتر متکی به تجربه کاربر است و شما دائم درگیر چگونه بازی کردن و یا چگونه ارتباط برقرار کردن با اشیاء هستید. این کلیدی مهم برای لوین است و او قصد دارد حق انتخاب ها و دوگانگی های زیادی را در بازی به کار ببرد، مثل خوب در مقابل بد و... . او می گوید: "فکر می کنم دنیا جایی بسیار خاکستری است.

شما واقعاً به سختی می توانید سفیدی و یا سیاهی مطلق پیدا کنید. اگر بازی های ما مثل System Shock 2 و یا BioShock را انجام دهید، متوجه می شوید که ما آنچنان طرفداران مطلق گویی و اینکه یک تعریف مطلق از یک سیستم و یا یک دنیا کنیم، نیستیم. با عرضه اولین دموی Infinite ما با واکنش های متفاوتی روبرو بودیم که هر کسی یک دید خاص و یک تعریف خاصی از آن داشت و ما فقط گفتیم اینجای قضیه خوب هست و اینجا بد. حالا شما آن ها را امتحان کنید." نسخه اول BioShock فاقد بخش چندنفره بود و لوین عقیده دارد که بخش چندنفره چیزی لازم و ضروری برای Infinite نیست. او عقیده دارد اگر ایده خوبی دارید، خیلی خوب است که بخش چندنفره خود را درست کنید، ولی اگر هدفتان شلیک چند تیر بیشتر با چند آدم بیشتر است، شما در ساخت بازی خود اشتباه کرده اید و مسلماً شکست خواهید خورد. لوین می گوید: "BioShock مثالی بسیار خوب است. ما بیش از 4.5 میلیون نسخه فروختیم. از خیلی جهات این یک پیروزی است. ما همیشه عقیده داریم چیزی را بسازیم که درست است، نه اینکه بازی ای بسازیم که بازار به ما می گوید. اگر ما حرف تازه ای برای بخش چندنفره داشتیم، حتما این قسمت را می ساختیم، ولی حقیقت این است که ما ایده آنچنان نابی برای این قسمت نداریم، بنابراین نمی خواهم کاری تکراری که قبلاً انجام داده ام را دوباره بسازم. نمی خواهم چیزی بسازم که مسئول بازاریابی ما به من امر کرده باشد.

بیشتر مردم یک بخش چندنفره ای که حرف تازه ای برای گفتن ندارد را فراموش می کنند و اصلاً طرفش نمی روند. شما می توانید به Xbox Live وصل شوید و بازی های چندنفره قوی در آنجا پیدا کنید. اگر می خواهید چنین بخشی داشته باشید، بهتر است به این خاطر نباشد که مأمور مالی شرکت به شما می گوید باید چنین بخشی در بازی داشته باشید". کن لوین عقیده دارد بازیکن همانند یک فیلم باید بازی را دنبال کند، مثل درک کردن فیلمی از کریس نولان (Chris Nolan) و هدف نباید فقط شلیک کردن به انسان ها باشد. آیا ما در حین شلیک کردن به صورت یک نفره هدفی برای این کار داریم و آیا معما و پیچشی روبروی ما است؟ او می گوید: "شما در BioShock 1 در دنیای بازی حرکت می کردید و چیزهای جدیدی را کشف می کردید و به بعضی سوال های جالب بازی جواب می دادید و در این حین به تعداد زیادی آدم هم شلیک می کردید. ما برای این کار به شما دلیل می دهیم، چون آن ها به دنبال شما می آیند. ولی این موضوع هم کمی عجیب است، این طور نیست؟ من این موضوع را وقتی مثلاً یک سریال تلویزیونی نگاه می کنم، حس می کنم. ولی خیلی مسخره است که همه چیز خیلی غیر واقعی است. پلیس ها همه خوش تیپ و قیافه و حتی قربانی ها هم این طور هستند و این خیلی مسخره است. فوتوژنیک بودن آن ها مسخره است، ولی موضوع این است که مردم وقتی یک سریال تلویزیونی را نگاه می کنند، دوست دارند شخصیت هایی خوش تیپ و قیافه ببینند. این موضوع در بازی ها متفاوت است. مردم دوست دارند به همه چیز شلیک کنند!" لوین ادامه می دهد: "اگر به Heavy Rain نگاه کنید، متوجه می شوید که آن ها سعی کرده اند چالشی جدید در فضایی جدید را تجربه کنند. این چالش به نظر هر فرد بیشتر و یا کمتر از تیراندازی لذت بخش است. شما می توانید از موانع رد شوید، ولی بعضی وقت ها از خود سوال می پرسید: آیا این کار مفرح است؟ آیا این چالش بامزه است؟ به طور کلی درگیری فیزیکی و تیراندازی خیلی جذاب است و سرعت عمل را می طلبد. به هر حال Irrational همچنان بازی می سازد چون من بازی ها را دوست دارم، همیشه دوست داشتم و همیشه آن ها را بازی کرده ام. همیشه عاشق بازی هایی بوده ام که چالشی در خود داشته باشند، پس فکر می کنم همچنان به ساخت بازی هایی که داستان قوی داشته باشند، ادامه دهم. ولی به طور کلی این حقیقت را می پسندم که بازی ها بازی هستند، نه کمتر و نه بیشتر".


نوشته شده در  یکشنبه 90/1/28ساعت  9:3 عصر  توسط javad 
  نظرات دیگران()

سلام بچه ها شاید شما همتون آخرین تریلری که از resident evil پخش شد رو دیدید و میدونید که آخر این تریلر برای لیون چه اتفاقی افتاد . اگه شما هم مثل من از طرفدارای پروپا قرص این بازی باشید اعصابتون به هم میریزه درست مثل من . و این که اگه لیون بمیره دیگه شیرینه بازی از دست میره و دلیل بازیکنان از خرید این نسخه ی بازی بی شک برای لیونه کسی که همه از آن در نسخه ی 4 به عنوان یک سوپر قهرمان یاد میکنند


خب من میخوام دلیل های خودمو درباره ی زنده بودن لیون بگم


اول اینکه لیون سگ جون تر از اونی هستش که به این راحتی بمیره


دوم اینکه این بازی به گذشته برمیگرده و داستان بازی بین نسخه ی 2 و 3 هستش ولی ما در نسخه 4 بازی شاهد این هستیم که لیون ماموریت داره که دختر رئیس جمهور رو به ایالت امریکا برگردونه  پس این یکی از محکم دلیل هایی است که ثابت میکنه لیون هنوز زندست


سوم اگه تریلر رو دیده باشید موقعی که موقع فرا رسیدن مرگ لیون میرسه صفحه سیاه میشه اما چرا باید سیاه بشه اگه واقعا میمره چه لزومی هست که صفحه سیاه بشه و ما چیزی رو نبینیم


چهارم موقعی که لیون روی زمین افتاده و داره جون میده دوربین به حالت اول شخص میشه و وقتی که لیون سرشو میاره بالا اون موقع است که صفحه سیاه میشه و وقتی که اون طرف بهش شلیک میکنه نور شلیکش وسط صفحه نیست و در سمت چپ قرار داره این یعنی اینکه اون طف لیون رو نکشته شاید به بازوش شلیک کرده باشه یا شایدم بهش نزده باشه و فقط خواسته تحدیدش کنه که در صورت دخالت تو جست جوی شون میکشنش یا همچین چیزی


پنجم اینکه بعد از شلیک هیچ چیز نشون نداد مثلا جسد لیون البته این دلیلم شاید خوب نباشه ولی برام سوال شده که چرا جسد لیونو از آخر نشون نداد


ششم این که ممکنه وسکر به اون بابا گفته که نکشتش چون ممکنه بعدا به دردشون بخوره و همین طور هم شد و در نسخه 4 شاهد بودیم که ادا اون دختره لیون رو خیلی تحت نظر داشت و در آخر بازی ازش سو استفاده کرد و اون ویروسو از چنگ لیون گرفت


 


به هر حال چشم آب نمیخوره که لیون مرده باشه ولی برای سلامتی آقای کندی صلوات


نوشته شده در  یکشنبه 90/1/28ساعت  9:1 عصر  توسط javad 
  نظرات دیگران()

بق آخرین اخبار منتشر شده اخیرا لیستی از برترین و پرفروش ترین سرگرمی های سال 2010 منتشر شده است و مثل همیشه بازی های ویدیویی توانسته اند رتبه های خوبی را در بین این لیست از آن خود کنند، جالب ترین نکته اینجا است که رتبه اول و سوم این جدول متعلق به بازی های ویدیویی است، بازی ندای وظیفه: عملیات ویژه در رده اول و بازی فیفا 11 در دره سوم این لیست یا جدول قرار دارند.

اینجا را کلیک کنید تا این تصویر را در اندازه واقعی آن ببینید.

 

عنوان انتشار بافته توسط شرکت اکتیویژن توانسته است در این لیست 40 تایی با فروش حدود 3,266,298 نسخه در اروپا بتواند رکورد فیلم آواتار با فروش 3,001,769 بشکند و در صدر این لیست قرار بگیرد و همگان را شگفت زده بکند.

 

رده سوم این جدول متعلق به فیفا 11 است با فروش 2,390,231 نسخه ای که این عنوان هم افتخاری دیگر برای بازی های ویدیویی بوجود آورده است. ازدیگر عناوین در رتبه 1 تا 10 را می توان به بازی Just Dance اشاره کرد که با فروش 1,305,338 نسخه در رده نهم قرار گرفت.

 

شایان ذکر است که پایین ترین رتبه متعلق به بازی هیلو: ریچ می باشد با فروش 781,331 نسخه ای که احتمال می رود این فروشش به خاطر انحصاری بودنش باشد زیرا بقیه بازی های ذکر شده مولتی پلتفرم می باشند.

 

 

 

اینم لیست کامل فروش ها

 

 

 

1. Call of Duty: Black Ops [Activision Blizzard] – 3,266,298
2. Avatar [20th Century Fox] – 3,001,769
3. FIFA 11 [Electronic Arts] – 2,390,231
4. Toy Story 3 [Walt Disney Studios] – 2,082,461
5. Progress (Take That) [Universal Music] – 1,933,205
6. The Twilight Saga: New Moon [Entertainment One] – 1,889,187
7. The Twlight Saga: Eclipse [Entertainment One] – 1,334,490
8. Inception [Warner Home Video] – 1,328,290
9. Just Dance [Ubisoft] – 1,305,338
10. 2012 [Sony Pictures] – 1,298,705
11. Crazy Love (Michael Buble) [Warner Music] – 1,289,304
12. Now That’s What I Call Music 77 [EMI Music/UniversalMusic] – 1,255,006
13. The Hurt Locker [Elevation Sales] – 1,247,604
14. Up [Walt Disney Studios] – 1,236,066
15. Sherlock Holmes [Warner Home Video] – 1,217,637
16. Red Dead Redemption [Take-Two] – 1,135,559
17. The Fame (Lady Gaga) [Universal Music] – 1,104,504
18. The Hangover [Warner Home Video] – 1,024,546
19. Alice In Wonderland [Walt Disney Studios] – 943,220
20. Shrek Forever After – The Final Chapter [Paramount] – 928,726
21. Wii Fit Plus [Nintendo] – 920,811
22. Just Dance 2 [Ubisoft ] – 903,866
23. Loud (Rihanna) [Universal Music] – 881,588
24. Assassin’s Creed: Brotherhood [Ubisoft] – 880,755

25. The Defamation of Strickland Banks (Plan B) [Warner Music] – 867,698
26. Nanny McPhee & The Big Bang    [Universal Pictures] – 831,572
27. Iron Man 2 [Paramount] – 826,595
28. Wii Sports Resort [Nintendo] – 818,554
29. Now That’s What I Call Music 76 [EMI Music/UniversalMusic] – 807,764
30. Sunny Side Up (Paolo Nutini) [Warner Music] – 807,751
31. The Element of Freedom (Alicia Keys) [Sony Music] – 806,340
32. Lungs (Florence & The Machine) [Universal Music] – 789,847
33. District 9 [Sony Pictures] – 781,336
34. Halo: Reach [Microsoft] – 781,331
35. Alvin & The Chipmunks – The Squeakquel [20th Century Fox] – 781,327
36. Clash Of The Titans [Warner Home Video] – 766,681
37. S.e.x And The City 2 [Warner Home Video] – 765,961
38. Recovery (Eminem) [Universal Music] – 764,875
39. Sign No More (Mumford & Sons) [Universal Music] – 746,461
40. Come Around Sundown (Kings of Leon) [Sony Music] – 729,001


نوشته شده در  یکشنبه 90/1/28ساعت  8:59 عصر  توسط javad 
  نظرات دیگران()

گوگل اعلام کرد که کاربران دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید تا به حال بیش از سه میلیارد برنامه از فروشگاه اندروید دانلود و نصب کرده‌اند.

فعال شدن 10 میلیون گوشی آندرویدی در ماه

گوگل اعلام کرد که کاربران دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید به‌طور میانگین هر ماه ??? میلیون برنامه دانلود کرده‌اند.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران،در گزارش جدید این غول فن‌آوری هم‌چنین آمده است: هر روز ??? هزار دستگاه دارای سیستم عامل اندروید فعال می‌شود و با این حساب گوگل هر ماه ?? میلیون دستگاه تلفن همراه اندرویدی به فروش می‌رساند که رقم قابل ملاحظه‌ای است.

هم‌اکنون اندروید محبوب‌ترین پلت‌فرم تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شود که از پلت‌فرم بلک‌بری و اپل با اختلاف زیادی پیشی گرفته است


نوشته شده در  یکشنبه 90/1/28ساعت  8:56 عصر  توسط javad 
  نظرات دیگران()

معاون نظارت و هماهنگی در سیاست‌های اقتصادی معاون اول رییس‌جمهوری گفت: نخستین شبکه اینترنت حلال که از سایت‌های غیراخلاقی پاک شده است، برای نخستین بار در ایران راه‌اندازی می‌شود.
 
با بیان اینکه مقدمات راه‌اندازی این شبکه در کشور آماده شده است، افزود: می‌توان شبکه اینترنت حلال را توسعه داد و به سایر کشورهای اسلامی و همسایه متصل کرد.

وی با اشاره به ثبت کنسرسیوم «ایرانیان نت» گفت: این کنسرسیوم قرار است در زمینه توسعه شبکه فیبر نوری فعالیت کند که در آن صورت شاهد افزایش سرعت اینترنت در کشور خواهیم بود.

آقامحمدی تصریح کرد: با راه‌اندازی شبکه اینترنت حلال شاهد تحولات بزرگی در عرصه دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیک خواهیم بود و تمام خدمات الکترونیکی از طریق این شبکه در اختیار کاربران اینترنت داخلی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد که جای اینترنت جهانی محفوظ است و در کنار اینترنت داخلی،‌ دسترسی به شبکه جهانی اینترنت همچنان امکان پذیر خواهد بود. معاون اقتصادی معاون‌ اول رییس‌جمهوری در مورد کنسرسیوم ایرانیان نت اظهار داشت:‌ ترکیب اعضای این کنسرسیوم هنوز به طور کامل مشخص نشده است.

آقا محمدی گفت:‌ این کنسرسیوم دارای مشاور خارجی است و در مرحله نخست فعالیت خود که 18 ماه به طول خواهد انجامید، 10 میلیون کاربر را از طریق فیبر نوری به اینترنت متصل می‌کند. وی باتاکید بر اهمیت تولید محتوا برای اینترنت حلال گفت: بخش‌های مختلف فرهنگی باید در زمینه تولید محتوا برای اینترنت داخلی فعالیت کنند.

آقا محمدی در مورد تجربه کشور چین در راه‌اندازی شبکه اینترنت داخلی گفت: چینی‌ها برای تولید محتوی مورد نیاز کاربران اینترنت، به‌طور وسیع به کار ترجمه پرداختند و الان بعد از انگلیسی زبان دوم در اینترنت زبان چینی است.
اینترنت پاک برای تمام بشریت
آقا محمدی در شرایطی از طرح اینترنت حلال سخن گفته است که پیش از این و روز شنبه 7 اسفندماه رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشکیل هسته‌های اولیه ایده «اینترنت پاک» در کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد که پس از شروع این طرح در ایران، اینترنت پاک در اختیار تمام بشریت قرار ‌گیرد.

رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرایی کردن ایده تفکیک اینترنت پاک از ناپاک در کشور خبر داد و گفت: «درصد بالایی از استفاده‌های داخل کشور از اینترنت، استفاده‌های مناسب و درستی است؛ اما درصد کمی هم که برای کسب‌وکارهای غیراخلاقی به کار می‌رود، باید به کلی از بین برود که با تحقق ایده اینترنت پاک، این فضای کثیف و غیراخلاقی در کشور منتفی خواهد شد».
وی در آخرین اظهارات خود پیرامون وضعیت پروژه اینترنت پاک گفت: «اینترنت پاک یک ایده است و باید دانشمندان و متفکران و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات راجع به این ایده نظرات خود را به ما ارائه کنند».

رضا تقی‌پور با تاکید بر اینکه در زمینه اینترنت پاک نیاز به نظریه‌های عمیق و تئوری‌های بسیار گسترده احساس می‌شود، افزود: «هسته‌های اولیه کار آغاز شده است؛ به نحوی‌که چندین اتاق فکر برای عملیاتی کردن ایده اینترنت پاک تشکیل شده و در قسمت‌های مختلف بحث و بررسی در حال انجام است. این ایده از زوایای مختلف باید مورد بررسی قرار گیرد و باید به نحوی عمل شود که سرآغاز این طرح از ایران باشد و پس از آن در اختیار تمام بشریت قرار گیرد».

وی ادامه داد: «برای استفاده از نظریات تمامی شهروندان فراخوان اعلام می‌کنیم. از همین تریبون استفاده کرده و اعلام می‌کنیم که هر فردی در رابطه با اینترنت پاک ایده و برنامه‌ای دارد، با مراجعه به سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یا سازمان فناوری اطلاعات نظرات خود را برای این وزارتخانه ارسال کند. نظرات تمامی صاحبان فکر و اندیشه در زمینه اینترنت پاک مورد مشارکت قرار می‌گیرد و از تمامی رهنمودها استفاده خواهد شد».
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه ایران اولین کشوری است که قرار است اینترنت پاک را اجرایی کند، گفت: «بسیاری از کشورها از این ایده استقبال کرده‌اند، به ویژه کشورهای مسلمان مانند مالزی و کشورهای حوزه خلیج‌‌فارس تمایل خود را برای اجرایی کردن اینترنت پاک در کشورشان اعلام کرده‌اند که با این وجود، امید می‌رود بتوانیم گوی سبقت را از دیگر کشورها برای عملیاتی کردن اینترنت پاک برباییم».

در همین حال علی مطهری، نماینده شبستر و رییس کمیته مخابرات کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از مشخص نبودن جزئیات طرح راه‌اندازی اینترنت پاک در کشور گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به‌صورت دقیق درباره جزئیات این طرح، اطلاع‌رسانی کند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت وی افزود: شبکه بین‌المللی اطلاعات که به‌صورت مشترک در دسترس تمام مردم دنیا است، محدود به کشور یا فرهنگ خاصی نیست و گرچه برخی از محتوای این شبکه با مناسبات فرهنگی و اجتماعی ما همخوانی ندارد، اما دسته‌بندی این شبکه، به شیوه‌ای که از اصطلاح اینترنت پاک برمی‌آید، کارگشا نیست.

حذف بخشی از اینترنت در دستور کار نیست

نماینده شبستر در مجلس تصریح کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه نیز بر توسعه شبکه ملی اطلاعات داخلی و اینترنت بین‌المللی تاکید و تکلیف شده‌است، بنابراین شایعه دو بخش کردن منابع اینترنتی و حذف یکی از این بخش‌ها، مورد تایید مجلس شورای اسلامی نیست.

مطهری تاکید کرد: اینترنت پاک باید به معنی دسترسی آسان و با کیفیت بالا به منابع اطلاعاتی داخلی باشد نه دو بخشی کردن فضای عمومی و جهانی اینترنت و حذف بخشی از آن.

وی با بیان اینکه تدوین طرح اینترنت پاک، به لحاظ اجتماعی مزیت‌های با ارزشی را به‌دنبال دارد، توضیح داد: مهم‌ترین نکته در این مورد، توانایی فنی مهندسان داخلی در تعیین میزان دسترسی به منابع پاک اینترنتی است که البته بعید به‌نظر می‌رسد چنین امکانی برای متخصصان داخلی وجود داشته باشد.

اینترنت پاک باید پاسخی به تهدیدها باشد

مطهری، با یادآوری تهدیدهای برخی سایت‌های خرابکار و جنبش مجازی کشورهای مخالف مواضع جمهوری اسلامی، تاکید کرد: اینترنت پاک باید به ملت ایران و به‌ویژه کانال‌های خبری کشور این امکان را بدهد که با توانایی مخابره خبرهای صحیح و دقیق، فضای خبری دنیای مجازی را به نفع واقعیت‌ها تغییر جهت دهد، نه اینکه با حذف بخشی از آن امکان شناخت مواضع دوست‌ها و دشمنان را از ملت بگیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: طرح اینترنت پاک، رضایت مردم در استفاده از شبکه بین‌المللی اطلاعات، اثر مثبت و انگیزه‌بخشی داشته باشد


نوشته شده در  یکشنبه 90/1/28ساعت  8:53 عصر  توسط javad 
  نظرات دیگران()

<   <<   11   12      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
Max Payne 3 ، شما را به 6 ماه صبر دعوت میکند .
Max Payne 3 ، شما را به 6 ماه صبر دعوت میکند .
پلیاستیشن3 جدید؛ کموزن، پرحجم
نسخه 360 بازی Battlefield دارای یک ویژگی متفاوت؟!
[عناوین آرشیوشده]

افزایش بازدید - افزایش بازدید و ترافیک سایت شما Google Analytics Alternative Google Analytics Alternative